Support
Har du frågor om din solcellsanläggning eller är det något som inte fungerar som förväntat?
Nedan finns svar på vanliga frågor och problem som kan uppstå.
Jag ser inte min produktion i appen
Det här är det absolut vanligaste problemet som man upplever och det beror oftast på att din växelriktare tappat kontakten med internet.
Vad kan vara orsaken?
- Har du bytt lösenord på WiFi hemma?
- Har ni bytt router?
- Sitter internet-sladden (LAN) till växelriktaren inte i routern?
- Har du en två sk. HomePlug som leder internet från din router via elnätet till växelriktaren, i såna fall kanske dessa måste synkas?
Börja alltid med att starta om ert nätverk hemma.
Om du nyligen har bytt Wifi-nätverksnamn (SSID) eller Wifi-lösenord, så kan inte växelriktaren prata med internet längre. Konfigurera då om din router/WiFi till att använda det gamla nätverksnamnet och lösenordet som ni hade innan. Det är enklare än att försöka logga in i växelriktaren och konfigurera om internet inställningarna.
Vill du trots allt konfigurera om internet/Wifi på växelriktaren, ta del av dokumentation och instruktionsvideos här nedanför:
Solis:
Video 1: Ändra lösenord för Wifi på Solis
Video 2: Gör en reset på Wifi-stickan
Lathund:
Fronius:
Video 1: Ändra lösenord för Wifi på Fronius
Video 2: Fronius online monitoring setup
Video 1: Huawei Fusion-home Wifi monitoring Setup for SUN2000L-2~5KTL Models
Video 2: How to change your Huawei Inverter WiFi password
Growatt:
Video 1: Dongel installation and Wifi Setup (1:38 in)
Video 2: Update your Wifi password for Growatt datalogger (rekommenderar Metod 2 – 4.50 in i videon)
Guider för appar och växelriktare
Felanmälan Supportärende
Har du problem som inte har med ovanstående frågor att göra är rekommenderar vi dig att kontakta support för det system som du använder direkt. Se kontaktuppgifter nedan:
SolarEdge Support - KunskapsCenter
Fronius Support - pv-support@fronius.com -
Solis EU Support - euservice@solisinverters.com
FerroAmp Support - KunskapsBas
Huawei Support - eu_inverter_support@huawei.com - KnowledgeBase
Growatt Support - service.nl@ginverter.com - KnowledgeBase FAQ
Fråga Guld Sol Byggen Support
Har du andra frågor som rör din anläggning kan du fylla i Guld Sol Byggens formulär för supportfrågor nedan. För närvarande har vi längre väntetid än normalt för supportfrågor, men vi arbetar konstant för att korta ner dessa tider.
4 steg till att bli solelsproducent
Vi har en beprövad process som ger dig trygghet genom hela solcellsresan. Aldrig genvägar, alltid kvalitet och med målet att du ska bli vår nöjdaste kund hittills. Vi lever på vårt rykte.
Hembesök och förstudie:
Det handlar om ditt tak, en elinstallation med hög spänning och en långsiktig investering. Köp aldrig en anläggning utan en ordentlig förstudie och besiktning på platsen.
Leverans
Vårt första kundlöfte är 100% kvalitet i montage och elinstallation. Här finns inget utrymme för fel – så enkelt är det.
Kom igång
En gång kund alltid kund. Vi hjälper dig med allt vid driftsättning ifall en ny elmätare har behövts installeras och ger all support du behöver när du behöver den.
Lösningsförslag
Våra projektörer och ingenjörer ger dig en lösning baserad på ditt taks förutsättningar, eventuell skuggning, vilka ambitioner du har, om t ex ett batteri ska finnas med i lösningen och allt annat som påverkar.
Klicka på länken nedan för att få en överblick av våran process: