Teckna serviceavtal
Vi tar ansvaret och utför service och reparation.
Har du tecknat vårt serviceavtal överlåter du en del av ditt ansvar på oss för övervakning, service och reparation av ditt solcellssystem.
Vi kan såklart även anpassa servis paketen till just eran anläggnings behov och förutsättningar. kontakta oss så hjälper vi er direkt med ett sådant paket nedanför hittar ni våra BAS paket för sevice avtalen för olika storlekar av anläggingar.
Bas
från 495 kronor/månad
Digital support
• Digital övervakning av din
solcellsanläggning med
felavhjälpning och support via telefon
• Digital övervakning av
produktionsnivåer
• Analys av eventuella felkoder
• Teknisk support via telefon
• Uppdatering av mjukvara vid behov
• Rabatterat timpris vid felavhjälpning
och servicebesök
Komfort
från 795 kronor/månad
Digital support och service på plats
• Allt i Bas-paketet
• Feldiagnos och felavhjälpning på
plats upp till två gånger om året.
Premium
från 1 595 kronor/månad *
Digital support och regelbundna
platsbesök
• Allt i Komfort-paketet
• Regelbundna platsbesök (med max
18 månaders intervall)
Känn tryggheten i att veta att allting fungerar optimalt.
Det här ingår i vårt serviceavtal.
- Besiktning
För alla kunder som köpt ett nyckelfärdigt solcellssystem av oss ingår besiktning det första året.
För de kunder som efter år 1, tecknar ett serviceavtal med oss gör vi endast en besiktning om önskemål finns eller om tveksamheter råder. Annars gäller att vi inom ramen för serviceavtalet besiktigar kundens solcellssystem vartannat år.
- Övervakning
Vi övervakar ditt solcellssystem och larmar vid eventuella fel eller driftstopp.
- Garantiärenden
Om det uppstår ett fel på ditt solcellssystem tar vi hand om det. Vi ser till att en av våra tekniker informerar dig om status och när felet är åtgärdat. Om ditt solcellssystem slutar att producera till följd av skada eller trasig utrustning är det ett fel som vi hanterar omgående. Andra mindre fel planerar vi in för åtgärd inom 3-4 veckor.
Ofta handlar det om garantiärenden som kräver planering av logistik och arbete på plats med byggställning, fallskydd samt arbete på hög höjd. Med vårt serviceavtal står vi för all arbetskostnad vid garantiärenden och alla kontakter med leverantörer.
- Rådgivning
Som innehavare av ett solcellssystem dyker frågor och funderingar upp. Det kan då vara skönt att kunna vända sig till en partner för råd, information och stöd. Med ett serviceavtal kan du alltid kontakta oss för svar.
- Försäkringsärenden
Ibland händer saker man som innehavare inte kan råda över. Skador uppstår och ett försäkringsbolag måste hantera ditt ärende. Då kan det vara bra att få stöd från oss beträffande frågor och svar kring produkter, installation och montage. Med ett serviceavtal är vi ditt stöd på vägen och hjälper dig med det som rör ditt solcellssystem, installation och montage.
*Övervakning *Garantiärenden *Rådgivning *Försäkringsärenden *Besiktning
Ibland händer saker man som innehavare inte kan råda över. Skador uppstår och ett försäkringsbolag måste hantera ditt ärende. Då kan det vara bra att få stöd från oss beträffande frågor och svar kring produkter, installation och montage. Med ett serviceavtal är vi ditt stöd på vägen och hjälper dig med det som rör ditt solcellssystem, installation och montage.